Terkini di Kemaman !!!

Monday, November 18, 2013

Jenazah mangsa lemas di Sg Pinang selamat dikebumikan

KEMAMAN – Mayat pelajar Tahun Lima Sekolah Kebangsaan Binjai, Kemaman di sini yang terjatuh ke dalam Sungai Kemaman ketika memancing tiga hari lalu ditemui pagi tadi.

Mangsa, Mohamad Shafei Mohamed Amin, 11, ditemui kira-kira jam 9.30 pagi oleh pasukan mencari dan menyelamat kira-kira seratus meter daripada tempat beliau terjatuh.

Ketua Polis Daerah Kemaman Superintendan Che Suza Che Hitam, berkata mangsa ditemui dalam keadaan badan yang kembung dan terapung setelah lebih 48 jam berada di dasar sungai tersebut.

Menurutnya, mayat mangsa kemudiannya dihantar ke unit forensik Hospital Kemaman (HK) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya kira-kira jam 12 tengahari untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Padang Lalang, Binjai.

Menurut Che Suza, sebelum itu sepasukan unit anjing pengesan K9 dari Putrajaya bersama tiga anggota telah dihantar ke lokasi bagi membantu menjalankan operasi mengesan mangsa sepanjang kira-kira tiga kilometer dari tempat kejadian.

Katanya, operasi mencari dan menyelamat dilancarkan sejak tiga hari lalu membabitkan Polis Diraja Malaysia (PDRM), Rela, Jabatan Pertahanan Awan Malaysia (JPAM), Unit Skuba PDRM dan juga orang awam yang berkampung di lokasi.

Tambahnya, pihak polis merakamkan setinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua mereka yang terlibat dalam membantu menjalankan gerakan mencari dan menyelamat sepanjang tiga hari itu.

Mangsa dikatakan keluar memancing bersama rakannya tiga hari lalu dan terjatuh ke dalam Sungai Kemaman yang berarus deras setelah bot yang dinaiki terbalik dan tenggelam berhampiran Loji Rawatan Air Sungai Pinang Sabtu lalu kira-kira jam 3.30 petang.

Bagaimanapun rakan mangsa berjaya berenang ke tepi untuk menyelamatkan diri manakala mangsa dihanyutkan arus lalu tenggelam ke tengah sungai. 


Info: Jenazah adik mohd shafie mohd amin, mangsa lemas di Sg.Pinang telah selamat di kebumikan di Tanah Perkuburan Tok Kapor Binjai tengahari tadi (18/11/2013)

No comments:

Post a Comment